Vijesti

Tajne liječenja namazom (III)

Namaz kao zajednička manifestacija ima svoju jedinstvenu i određenu formu. Sama suština namaza jeste ostvarivanje kontakta, tj. veze između čovjeka i Stvoritelja. Mnogi pridaju važnost formi, pa tako izgube na suštini namaza. Mnogi u svojim namazima pokušavaju da prioritet stave na određene pokrete ruku i nogu i tako izgube na kvalitetu namaza.U našem kontaktu sa Bogom bitno je ono što kaže i izražava duša i srce.

Vrlo je bitno da naš kontakt s Bogom bude iskren, skrušen i ponizan. Njega ne treba da prate kilometarske dove, da budemo iskreni, gdje mnogi i ne znaju njihovo značenje.

Zato i Kur´an nije decidno pojasnio formu namaza, već je ostavljeno Poslaniku da to učini. Ovo nam ukazuje da Kur´an ne aludira na formu namaza, nego na njegovu suštinu. Namaz jeste funkcija određenih dijelova tijela, jer skoro čitavo tijelo učestvuje u njemu, ali to nije dovoljno. Dovoljno je onog momenta kada duša i srce stupaju u konekciju s Allahom. Svi koji ne vode računa o suštini namaza dobijaju samo formu, a forma ne znači ništa, ili ona može biti preduslov za suštinski kontakt sa Allahom. I zato su nam namazi slabi, blijedi, nemaju suštinu, nemaju svoj cilj. Namazi su kod mnogih postali samo običaj.

Skrušenost u namazu

Jedan od osnovnih uslova za valjanost i vrijednost namaza jeste skrušenost u namazu. Ona se postiže tako što se čovjek isključi od ovosvjetskih problema. Zbog toga je Poslanik a.s. rekao: „Namaz je mi'radž vjernika.“

{الصلاة معراج المؤمن}

Ako riječ mi'radž znači uspeti se, uzdignuti se uvis, onda bi trebalo da nam bude jasno šta znači namaz. Pet puta dnevno treba se duhovno uzdizati i čistiti i uvijek biti u kontaktu sa Stvoriteljem koji nas je stvorio, jer bez tog kontakta nemamo smiraja, skrušenosti, mira.

Kur'an govori o skrušenosti i njenoj ulozi u originalnosti namaza. Zbog toga mnogi klanjači ne doživljavaju svoje namaze, jer u njima nema osnovnog uslova, a to je skrušenost. I zato je efekat tih namaza ravan nuli. U tom kontekstu kaže Uzvišeni Allah:

{واستعينوا بالصبر والصلاة و إنها لكبيرة إلا على الخاشعين}

„Pomozite sebi strpljenjem i molitvom, a to je, zaista, teško, osim poslušnima.“ (Al-Bagara, 45)

Ajet decidno ukazuje na ulogu i važnost skrušenosti u namazu. Kao što vidimo, Kur´an pravi sintezu između skrušenosti i namaza i kao što vidimo Kur´an pravi vezu između strpljenja i skrušenosti.

Istraživanja američkih ljekara nad klanjačima ukazuju da namazi i molitve pozitivno djeluju na izlječenje srčanih tegoba i uredan rad mozga. Zato nalazimo da Kur´an pravi sintezu ili spoj između namaza i skrušenosti, pa kaže:

{قد افلح المؤمنون الذين هم في صلاتهم خاشعون}

„Ono što žele vjernici će postići, oni koji molitvu svoju ponizno obavljaju.“ (Al-Mu´minun, 1-2)

Kad sagledamo važnost i vrijednost, ciljeve i tajne do kojih smo došli i do kojih nismo i nećemo doći, onda nam postaje eksplicitno jasno zašto je namaz naređen u tako strogoj formi.

Pitanje koje se samo po sebi postavlja jeste zašto nemuslimani otkrivaju koristi namaza?

Odgovor je jednostavan: zato što su njegove koristi na svojim plećima već isprobali.

U najnovijoj studiji, koja ukazuje na ljekovite posljedice namaza na bolesnike, su inovacije koje su iznenadile učenjake. Ono što predstavlja inovaciju kod učenjaka koji su imali negativno mišljenje na pozitivne efekte namaza, jeste činjenica da svaki odlazak u džamiju, crkvu ili u bilo koju drugu bogomolju, ali ako je to kontinuirano, dovodi do produžetka vijeka klanjača.

U najnovijoj studiji koju je objavio časopis „Psychology and Health“ navodi se da je smrtnost žena koje su poodmakle u svojim godinama, a koje obavljaju molitvu, manja za 20% u odnosu na one koje ne klanjaju.

Istraživači na Medicinskom fakultetu „Albert Einstein“, University of Yeshiva, obavili su sveobuhvatnu studiju o vjernicima svih konfesija, utvrđujući pozitivnu ulogu molitve na klanjače. Istraživači su ukazali na sveobuhvatnu korist namaza po zdravlje i psihu klanjača, na kondicionu spremnost klanjača i zaključak da žene koje obavljaju molitvu u kontinuitetu žive duže i sretnije. Ova istraživanja su obavljana na osobama koje praktikuju molitvu dva puta nedeljno i dokazano je da procentualno manje podliježu bolestima i boljeg su raspoloženja od onih koji ne obavljaju molitve.

Postavlja se pitanje kakvi bi bili rezultati obavljeni na vjernicima koji klanjaju pet puta dnevno, uključujući i noćne namaze? Sigurno je da bi bili senzacionalni i fascinantni!

Ali muslimani su i na ovom polju zakazali, pa ćemo čekati da se neko nađe da nam to obavi.

Vjernik koji se pridržava svih pet dnevnih namaza znači da je preko čitavog dana čist i tjelesno i duševno, tokom čitavog dana je u vezi sa svojim Stvoriteljom, tokom čitavog dana je u skrušenosti i poniznosti, doživljava renesansu moždanih ćelija, što sve skupa utiče na preventivu i lijek od mnogih savremenih  duševnih bolesti. Sve u svemu, namaz znači duševni smiraj tijela, srca i duše.

Mnoga najnovija naučna istraživanja ukazuju na mnoge medicinske koristi namaza po zdravlje čovjeka. Namaz liječi upale zglobova i okoštavanja, išijas i reumu. Naravno, istrajavanje u namazima donosi koristi. Učenjaci ukazuju da su namazi prijeko potrebni trudnicama, jer sadrže skoro sve potrebne pokrete koji održavaju trudnicu u kondiciji, a sve to utiče na bezbolan porođaj.

Američki istraživač utvrdio je da namaz podmlađuje i usklađuje rad ćelija u mozgu.

Vjerujemo da je namaz lijek za dušu i tijelo. To su činjenice u koje mi vjerujemo. To su rezultati do kojih je došao ovaj američki istraživač.

Američki naučnik Andrew Newberg, prof. psihologije i radiologije na Univerzitetu Pennsilvania, dodaje u svojom istraživanjima: „Zaista, vjerovanje u Boga je danas neminovnost zato što to čini čovjeka tjelesno i fizički zdravim.“ Knjiga, koju je nazvao „Kako Bog mijenja tvoj mozak“, sa grupom istraživača koji su mu pomagali u pisanju i istraživanju, doživjela je pravi bum. Prodata je u velikom broju primjeraka .U njoj prof. Andrew kaže: „Što je tvoje ubjeđenje o Božjem postojanju jače, mozak je u sve boljoj funkciji.“

Istraživači nastavljaju i kažu: „Zaista, vjerski obredi i razmišljanje o Bogu tokom dana u trajanju od dvanaest minuta stopiraju dolazak starosti i smanjuju stresove i neraspoloženje.“ Zatim zaključuju: „Zaista skrušenost i poniznost u obredima i namazu daju čovjeku osjećaj bezbjednosti i samopovjerenja i uvećavaju ljubav i milost kod ljudi. Nasuprot ovom stanju, pesimizam, stresovi i ljutnje remete rad mozga.“

Leave a comment