Antropologija se ubraja u nauke koje se bave proučavanjem čovjeka na osnovu anantomije, psihologije, istorije sociologije,
filozofije, arheologije i nauke o jeziku a u užem smislu iz oblasti medicine ona izučava čovječji organizam, počev od njegovog začetka(embriona), pa do pojedinih organa i njihovih funkcija pa sve do čitavog organizma.
Antropologija u svom izučavanju, opisuje a svakako i konstatuje da ljudski organizam radi i opstoji u jednoj savršenoj harmoniji i ritmu koji svakako zadivljuje u svakom pogledu, jer ljudski organi žive jedan savršen život pun solidarnosti povezanosti.
Ovakom skladu kakav vlada u ljudskom organizmu svakako na prvome mjestu dive se doktori medicine i grana medicine koje su bliske antropologiji poput:Fiziologije, anatomije i drugih grana koji ostaju zapanjeni pred fizičkim i duševnom komponentom sastava čovjeka a sve to upućuje u savršenstvo
Gospodara čovjeka, Stvoritelja kosmosa, Stvoritelja viđenog i neviđenog.Čovjek je kruna Božjeg savršenstva, ukratko Uzvišeni Gospodar je stvorio čovjeka da bi čovjek spoznao Uzvišenost i Mudrost Svoga Stvoritelja, shodno hadisi kudsiju.
{كنتُ كنزاً مخفياً فأحببتُ أن أُعرفَ فخلقتُ الخلقَ}
“Bio sam skriveno blago, pa zaželjeh, da budem poznati, i stvorih čovjeka”(hadisi-kudsi).
U Spoznaje svoga Gospodara poslanik je vrlo decidan kada kaže:
{من عرف نفسه عرف ربه}
“Ko upozna samog sebe, spoznao je samog svoga Gospodara”.
Antropologija kao kraljica medicine kroz svoja izučavanja i svakodnevna otkrića do kojih nauka dospijeva ukazuje egzaktno da je spoznaja čovjeka ključ i najkraći put da se upozna Stvoritelj čovjeka Uzvišeni Gospodar.
Brojni su hadisi koji ukazuju da je Poslanik poznavao antropologiju čovjeka.Brojni su hadisi koji ukazuju da kada je poslanik bio zdrav ili bolestan, sam sebe liječio, bio je vrlo aktivan, manje je jeo, a hrana su mu bile hurme i krastavci, odnosno hurme i lubenice.Govorio je:
“Ovo zagrijeva tijelo a ovo rashlađuje”.
Jednog ashaba koga je Poslanik konsultovao u vezi pitanja medicine na kraju je poljubio ruku Poslaniku i rekao:”Tako mi Onog Koji te je poslao, ti si znaniji od mene u medicini”.
Primjer u kome se vidi da Poslanik poznaje medicinu je primjer ashaba Sa'd ibni Ebu Vekkasa koji se razbolio, poslanik mu je došao stavio mu ruku na prsa i rekao:”Tebe boli srce, pozovite El-Harisa ibn Keledu, on, doista, poznaje medicinu.”
Poslanik je također savjetovao svim bolesnicima da dođu njemu na savjetovanje i da onda idu određenim ljekarima.U Muslimovom Sahihu navodi se predanje u kojem Džabir kaže:
“Poslanik mi je poslao Ubejja ibnu Ka'ba kao ljekara, koji mi je presjekao jednu venu, a zatim je kanterizirao(spržio)”.
U Ebu Davudovom Sunenu navodi se da je Poslanik kantertizirao(spržio) Sa'du ibnu Muazu ranu od koplja”.
Da citiramo par ajeta u kojima se vidi tijesna veza između antropologije i Kur'ana.
{فلينظر افنسان ممّ خُلق خُلق من ماء دافق يخرجُ من بين الصلب والترائب إنه على رجعه لقادر} الطارق 4
“Neka čovjek pogleda (ispita)od čega je stvoren(sastavljen)!
On je stvoren od prolivene vode, koja izlazi iz leđnih i prsnih kostiju(muškarca i žene).zaista, Onaj, Koji je stvorio čovjeka, može, da ga povrati u život(i poslije njegove smrti)”.86:5-8.
U slijedećem ajetu Uzvišeni Gospodar decidno i vrlo slikovito opisuje stvaranje čovjeka zatim opisuje faze stvaranja kroz koje čovjek prolazi da postane stvorenje koje treba da shvati svoju ulogu na Zemlji.
{يا أيها الناسُ إن كنتم في ريب من البعث فإنا خلقناكم من تراب ثمّ من نطفة ثمّ من علقة ثمّ من مضغة مخلقة و غير مخلقة لنبين لكم و نقرُّ في الأرحام ما نشاء إلى أجل مسمى ثمّ نخرجكم طفلاً ثمّ لتبلغوآ اشدّكم و منكم من يتوفيّ……}
“Ljudi! Ako vi sumnjate u proživljenje poslije smri, (dobro znajte)Mi smo vas stvorili od Zemlje, zatim od tekućine ljudske, zatim od zgrušane krvi, a onda od komada mesa, koji ima nepotpun, potom potpun oblik, da vam pokažemo moć Našu.Mi ostavljamo u maternicama šta hoćemo do određenog roka.zatim vas izvodimo kao djecu, da odrastete do mladosti i muževne snage.Između vas neki umiru, a neke ostavljamo do kasnijih granica života”.22:5.
Kao što nam to Kur'an slikovito i decidno opisuje stvaranje čovjeka od Zemlje toj. od sastojaka Zemlje.
Da bismo bolje shvatili početak svakog živog bića moramo naglasiti da začetak(embrio) svakog živog bića, pa i čovjeka , počinje u ženinoj utrobi maternici od jedne odnosno dvije ćelije an taj način, što se muška ćelija(spermatozoid) spoji sa ženskom ćelijom- (jajšcem).
Da bismo shvatili savršenstvo Uzvišenog Stvoritelja pogledajmo od čega se sastoji ćelija(osnovna živa bit):
Ona se sastoji od:ugljenika, vodonika, koseonika, azota, i sumpora, a u njenom pepelu se nalaze:natrijum, kalijum, gvožđe, magnezijum, kalcijum, hlor, fosfor, i možda još neki elementi od kojih je sastavljena Zemlja.Da napomenemo da se tijelo poslije smrti pretvara u Zemlju.
Dr.Mehmed Mešić
Antropologija se ubraja u nauke koje se bave proučavanjem čovjeka na osnovu anantomije, psihologije, istorije sociologije,
filozofije, arheologije i nauke o jeziku a u užem smislu iz oblasti medicine ona izučava čovječji organizam, počev od njegovog začetka(embriona), pa do pojedinih organa i njihovih funkcija pa sve do čitavog organizma.
Antropologija u svom izučavanju, opisuje a svakako i konstatuje da ljudski organizam radi i opstoji u jednoj savršenoj harmoniji i ritmu koji svakako zadivljuje u svakom pogledu, jer ljudski organi žive jedan savršen život pun solidarnosti povezanosti.
Ovakom skladu kakav vlada u ljudskom organizmu svakako na prvome mjestu dive se doktori medicine i grana medicine koje su bliske antropologiji poput:Fiziologije, anatomije i drugih grana koji ostaju zapanjeni pred fizičkim i duševnom komponentom sastava čovjeka a sve to upućuje u savršenstvo
Gospodara čovjeka, Stvoritelja kosmosa, Stvoritelja viđenog i neviđenog.Čovjek je kruna Božjeg savršenstva, ukratko Uzvišeni Gospodar je stvorio čovjeka da bi čovjek spoznao Uzvišenost i Mudrost Svoga Stvoritelja, shodno hadisi kudsiju.
{كنتُ كنزاً مخفياً فأحببتُ أن أُعرفَ فخلقتُ الخلقَ}
“Bio sam skriveno blago, pa zaželjeh, da budem poznati, i stvorih čovjeka”(hadisi-kudsi).
U Spoznaje svoga Gospodara poslanik je vrlo decidan kada kaže:
{من عرف نفسه عرف ربه}
“Ko upozna samog sebe, spoznao je samog svoga Gospodara”.
Antropologija kao kraljica medicine kroz svoja izučavanja i svakodnevna otkrića do kojih nauka dospijeva ukazuje egzaktno da je spoznaja čovjeka ključ i najkraći put da se upozna Stvoritelj čovjeka Uzvišeni Gospodar.
Brojni su hadisi koji ukazuju da je Poslanik poznavao antropologiju čovjeka.Brojni su hadisi koji ukazuju da kada je poslanik bio zdrav ili bolestan, sam sebe liječio, bio je vrlo aktivan, manje je jeo, a hrana su mu bile hurme i krastavci, odnosno hurme i lubenice.Govorio je:
“Ovo zagrijeva tijelo a ovo rashlađuje”.
Jednog ashaba koga je Poslanik konsultovao u vezi pitanja medicine na kraju je poljubio ruku Poslaniku i rekao:”Tako mi Onog Koji te je poslao, ti si znaniji od mene u medicini”.
Primjer u kome se vidi da Poslanik poznaje medicinu je primjer ashaba Sa'd ibni Ebu Vekkasa koji se razbolio, poslanik mu je došao stavio mu ruku na prsa i rekao:”Tebe boli srce, pozovite El-Harisa ibn Keledu, on, doista, poznaje medicinu.”
Poslanik je također savjetovao svim bolesnicima da dođu njemu na savjetovanje i da onda idu određenim ljekarima.U Muslimovom Sahihu navodi se predanje u kojem Džabir kaže:
“Poslanik mi je poslao Ubejja ibnu Ka'ba kao ljekara, koji mi je presjekao jednu venu, a zatim je kanterizirao(spržio)”.
U Ebu Davudovom Sunenu navodi se da je Poslanik kantertizirao(spržio) Sa'du ibnu Muazu ranu od koplja”.
Da citiramo par ajeta u kojima se vidi tijesna veza između antropologije i Kur'ana.
{فلينظر افنسان ممّ خُلق خُلق من ماء دافق يخرجُ من بين الصلب والترائب إنه على رجعه لقادر} الطارق 4
“Neka čovjek pogleda (ispita)od čega je stvoren(sastavljen)!
On je stvoren od prolivene vode, koja izlazi iz leđnih i prsnih kostiju(muškarca i žene).zaista, Onaj, Koji je stvorio čovjeka, može, da ga povrati u život(i poslije njegove smrti)”.86:5-8.
U slijedećem ajetu Uzvišeni Gospodar decidno i vrlo slikovito opisuje stvaranje čovjeka zatim opisuje faze stvaranja kroz koje čovjek prolazi da postane stvorenje koje treba da shvati svoju ulogu na Zemlji.
{يا أيها الناسُ إن كنتم في ريب من البعث فإنا خلقناكم من تراب ثمّ من نطفة ثمّ من علقة ثمّ من مضغة مخلقة و غير مخلقة لنبين لكم و نقرُّ في الأرحام ما نشاء إلى أجل مسمى ثمّ نخرجكم طفلاً ثمّ لتبلغوآ اشدّكم و منكم من يتوفيّ……}
“Ljudi! Ako vi sumnjate u proživljenje poslije smri, (dobro znajte)Mi smo vas stvorili od Zemlje, zatim od tekućine ljudske, zatim od zgrušane krvi, a onda od komada mesa, koji ima nepotpun, potom potpun oblik, da vam pokažemo moć Našu.Mi ostavljamo u maternicama šta hoćemo do određenog roka.zatim vas izvodimo kao djecu, da odrastete do mladosti i muževne snage.Između vas neki umiru, a neke ostavljamo do kasnijih granica života”.22:5.
Kao što nam to Kur'an slikovito i decidno opisuje stvaranje čovjeka od Zemlje toj. od sastojaka Zemlje.
Da bismo bolje shvatili početak svakog živog bića moramo naglasiti da začetak(embrio) svakog živog bića, pa i čovjeka , počinje u ženinoj utrobi maternici od jedne odnosno dvije ćelije an taj način, što se muška ćelija(spermatozoid) spoji sa ženskom ćelijom- (jajšcem).
Da bismo shvatili savršenstvo Uzvišenog Stvoritelja pogledajmo od čega se sastoji ćelija(osnovna živa bit):
Ona se sastoji od:ugljenika, vodonika, koseonika, azota, i sumpora, a u njenom pepelu se nalaze:natrijum, kalijum, gvožđe, magnezijum, kalcijum, hlor, fosfor, i možda još neki elementi od kojih je sastavljena Zemlja.Da napomenemo da se tijelo poslije smrti pretvara u Zemlju.
Dr.Mehmed Mešić